סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

10 דברים שאולי לא ידעתם על פרסי האוסקר

חובבי הסרטים שמחים בכל פעם שיכולים לראות את הטקס הענקת פרסי האוסקר. אפילו אם הטקס משודר בטלוויזיה בשעות הלילה שלנו, יש המון אנשים שלא מפספסים את האירוע הגדול שמתקיים פעם בשנה של האקדמיה האמריקאית לקולנוע, כאשר סרטים חדשים מקבלים את פרס שכל כך חיכו לו.
לכל מי שאוהב סרטים לצפייה ישירה בואו נזכור 10 דברים פחות ידועים לגבי האוסקר.

1. מדוע קוראים לטקס זה אוסקר?

זה לא ידוע בדיוק! תיאוריה אחת היא כי אגדת המסך הגדול בט דייויס, שהייתה נשיאת האקדמיה האמריקאית לקולנוע. אומרים שהיא המציאה את הכינוי לכבוד בעלה הראשון, הרמון אוסקר נלסון.
אחרים טוענים כי השם של פרסי אוסקר מגיע ממזכירת האקדמיה לשעבר, מרגרט הריק, שאמרה כי הפסלון מזכיר לה את בת דודה אוסקר.
תהיה הסיבה אשר תהיה, ההתייחסות הראשונה לעיתונות לפרסי האוסקר כפרסי האוסקר הייתה במרץ 1934, והאקדמיה אימצה את השם לגביעיה באופן רשמי חמש שנים לאחר מכן.

2. מי זכה בפרס האוסקר הגדול ביותר?

וולט דיסני! השיא שלו עדיין לא נשבר. מלך האנימציה של סרטים לילדים היה מועמד יותר מ 50 פעמים וזכה ב 22 פרסי אוסקר מדהימים.
הבאים ברשימה הם אדית הד, שקיבלה שמונה פרסי אוסקר לעיצוב תלבושות, והמלחין אלן מנקן, גם הוא עם שמונה פסלונים.
אבל בכל הנוגע למשחק, קתרין הפבורן מחזיקה בשיא של ארבעה פרסי אוסקר לאורך הקריירה שלה, למרות שמעולם לא השתתפה בטקס! היא תמיד אמרה שהיא שחקנית עבור היצירה עצמה, לא לשם הכרה.
עם זאת, היא זכתה בפרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר לתפארת הבוקר בשנת 1933, כמו גם לנחש מי מגיע לארוחת ערב – 1967, האריה בחורף – 1968 ובריכת הזהב (על בריכת הזהב) – 1982.
אינגריד ברגמן זכתה בשלושה פרסי אוסקר, כמו גם דניאל דיי לואיס, ג’ק ניקולסון ומריל סטריפ.

3. לאיזה סרט יש הכי הרבה מועמדויות לאוסקר?

לאורך ההיסטוריה של האוסקר, שלושה סרטים קיבלו 14 מועמדויות: הכל אודות ערב בשנת 1950, טיטאניק בשנת 1997 והזוכה כמעט בשנת 2016 – לה לה לנד.
שבעה סרטים נוספים קיבלו 13 מועמדויות מרשימות בין השנים 1939 ל -2017, כולל על כנפי הרוח (נעלם עם הרוח), פורסט גאמפ, שייקספיר מאוהב וצורת המים.
בינתיים, שר הטבעות: שובו של המלך היה הזוכה הגדול בשנת 2003, ששלט בטקס הפרסים וקבע את שיא מספר הקטגוריות בהן זכה, עם 11.

4. אילו סרטים זכו בקטגוריות הסרט הטוב ביותר, שחקן, שחקנית, במאי ותסריט?

חמשת הפרסים הגדולים זכו עד כה רק בשלושה סרטים, ובנוסף עברו כמעט שלושים שנה מאז שסרט אחד הפגיש את כולם. חתני פרס אלה הם: זה קרה לילה אחד בשנת 1935, אחד טס מעל קן הקוקייה ועוד סרט אימה מפורסם, שתיקת הכבשים בשנת 1992.

5. למי יש הכי הרבה מועמדויות לאוסקר, אבל מעולם לא זכה?

ההופעה החיה עם הכי הרבה מועמדויות לאוסקר ללא שום ניצחון היא גלן קלוז, שהיה מועמד שמונה פעמים. אחריה איימי אדמס, עם שש מועמדויות.
פיטר אוטול, שמת בשנת 2013, היה מועמד גם הוא שמונה פעמים, אך קיבל פרס אוסקר של כבוד בשנת 2002.
לריצ’רד ברטון היו שבע מועמדויות, ואילו לדבורה קר ותלמה ריטר היו שש – אך דבורה עדיין קיבלה אוסקר כבוד.

6. האם מועמד כלשהו לאוסקר הציע לעצמו את הפסלון?

מדהים, אבל כן! בשנת 1931, נורמה שירר הכריזה וזכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר על הופעתה בסרט הגרושה.
לאחר מכן, האקדמיה, בחוכמה, לא נתנה למועמדים להכריז על קטגוריות משלהם.

7. מי היה זוכה האוסקר הראשון?

אנו מניחים שזה היה בלתי נמנע, אכן, אך זה לא קרה עד 1942, אז זכה המלחין אוסקר המרשטיין השני על השיר “הפעם האחרונה שראיתי את פריז” מהסרט Lady Be Good.
הוא זכה בפרס אחר לשם “זה יכול להיות גם באביב” ביריד המדינה ארבע שנים לאחר מכן.

8. מיהו זוכה האוסקר הצעיר ביותר?

מלבד שירלי טמפל, שהומצאה לה קטגוריה מיוחדת – פרס האקדמיה לנוער, בשנת 1935, כשהייתה בת 6, טאטום אוניל הוא הזוכה הצעיר ביותר בפרס פרשנות לירח הנייר (ששיחק לצידה. אביו, ריאן אוניל) בשנת 1973, בגיל 10.
מצד שני, הניצחון של כריסטופר פלאמר בגיל 82 לשחקן המשנה הטוב ביותר במתחילים, בשנת 2010, הופך אותו לזוכה האוסקר הוותיק ביותר.

9. האם מישהו דחה את האוסקר?

כן, אם כי רק שלוש פעמים. הסופר דאדלי ניקולס זכה בפרס האוסקר של 1935 על התסריט הטוב ביותר עבור קומדיה “המודיע”, אך דחה אותו באופן זמני בגלל שביתת התסריטאים, ובסופו של דבר קיבל אותו שלוש שנים מאוחר יותר.
המועמד לשחקן הטוב ביותר, ג’ורג ‘סי סקוט, שכינה את טקס האוסקר “מצעד הבשר”, זכה על הופעתו בפאטון בשנת 1971, אך בניגוד לרצונו – הוא אף שלח מברק לאקדמיה, וביקש שלא יהיה מועמד. מפיק הסרט קיבל את הפרס מטעם סקוט, אך הפסלון הוחזר במהירות.
בשנת 1973 זכה מרלון ברנדו להכרה בזכות הופעתו האגדית כדון קורליאונה בסרט “הסנדק”, אך השחקן שלח את נציג האינדיאנים, סצ’ין ליטטלפטר, לנאום במחאה על יחס ממשלת ארה”ב לאזרחים.

10. מה קורה אם טקס האוסקר מסתיים מוקדם יותר?

עם כל כך הרבה פרסומות, שלל הנאומים הרגשיים ו (מדי פעם) בלבול לגבי מי באמת זכה, התוכנית ידועה לשמצה כי היא נמשכת ונמשכת.
אבל ההפך יכול לקרות!
בשנת 1959 היה ג’רי לואיס פרזנטור כשהאוסקר הסתיים 20 דקות לפני השעה שנקבעה. הקומיקאי הושיט את ידיו על שרביט המנצח והציע לקהל לשיר אין עסק כמו שואו ביזנס 300 פעמים. רשת NBC, ששידרה את הטקס, קטעה את השידור עם תוכנית ספורט.

מאת: לילך

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 4]

Exit mobile version