סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

פרסי אוסקר 2021

חגיגת פרסי אוסקר 2021 התקיימו סוף-סוף אחרי שנדחתה בחודשיים עקב מגיפת קורנה. אוסקר 2021 שבר המסורת לראשונה כאשר הוכרז על זוכה הסרט הטוב ביותר לפני שההכרזה על הזוכים בפרסים לשחקן הטוב ביותר ולשחקנית הטובה ביותר. בדרך כלל, מכריזים על פרס אוסקר לשחקן הטוב ביותר רק בסוף. אבל השנה הייתה אחרת.

במקור אמור היה להתקיים טקס האוסקר ב 28 בפברואר 2021, אך משבר הבריאות סגר את בתי הקולנוע ושיבש את לוח ההפקות בהוליווד. האקדמיה האמריקאית לקולנוע, המוסד שמארגן ומעניק פרסי האוסקר, החליטה לתת לאולפני הקולנוע זמן נוסף להוצאת סרטיהם הזכאים לגביעים אלה, ומציעה סרטים עלילתיים שהבכורה שלהם נדחתה להיות ברשימה עבור פרסי אוסקר 2021. האקדמיה החליטה בהקשר זה לשנות את המועד האחרון להוצאת סרטים שזכו באוסקר, החל מה- 31 בדצמבר 2020 ועד ה- 28 בפברואר 2021. האקדמיה האמריקאית לקולנוע קיוותה שכך אפשר לתת ליוצרים את הגמישות הנדרשת לסיים ולהוציא את סרטיהם מבלי להיענש.
לטקס של אוסקר 2021 יש כמעט העלילה של סרט, היא משודרת ב 24 פריימים לשנייה ובפורמט פנורמי, תוך שימוש במסגרות הדומות לצילומים ולא בתוכנית טלוויזיה, ולדברי המפיקים יהיו “שלוש שעות בידור” מבוסס על “אופטימיות” ו”יושר “.
מכיוון שמתייחסים לטקס אוסקר כמו להפקת סרטים, מי שמופיע מול המצלמות לא נדרש לחבוש מסכה. כל המשתתפים נבדקו בקורנה מספר פעמים לפני החגיגה.

השטיח האדום הצטמצם הרבה השנה והמארגנים החליטו שהקהל יורכב מ -170 איש לכל היותר. בתצוגה המקדימה של הטקס בוצעו כל השירים המועמדים בקטגוריה “השיר המקורי הטוב ביותר”.
סרטו העלילתי של דייוויד פינצ’ר “מאנק”, בכיכובו של גארי אולדמן, קיבל 10 מועמדויות הכי הרבה מועמדויות התחומים השונים של אוסקר 2021, אך “ארץ נוודים” של קלואי ג’או, בכיכובו של פרנסס מקדורמנד, עם 8 מועמדויות, היה בסופו של דבר הפייבוריט וקיבל את הפרס אוסקר לסרט הטוב ביותר
לראשונה בתולדות האוסקר היו מועמדות לבימוי שתי נשים: אמרלד פנל (“צעירה מבטיחה”) וקלואי ג’או (“ארץ נוודים”). לפיכך, עד כה רק שבעה יוצרי סרטים השיגו מבחר כזה.
צ’אדוויק בוסמן היה מועמד לתפקיד “הבלוז של מא רייני”. הוא השחקן השביעי שנבחר לאחר מותו. עם “ארץ נוודים”, פרנסס מקדורמנד הפכה בפעם הראשונה בהיסטוריה גם מועמדת לפרס אוסקר לשחקנית הטובה ביותר וגם מעומדת כמפיקת הסרט.

באשר לגלן קלוז, היא הייתה מועמדת שמונה פעמים לאוסקר, אך לא זכתה עד כה בפסל הנחשק. כעת היא נבחרה לתפקיד בסרט “יומני האפלצ’ים”.
פרסי “ז’אן הרשולט” המיוחדים מוענקים השנה ליוצרי הסרט ויזם טיילר פרי ולקרן הקולנוע והטלוויזיה (MPTF). זו הפעם הראשונה שארגון זוכה לפרס זו. הרשולט היה הנשיא שלה במשך 18 שנה, משנת 1938 ועד מותו בשנת 1956.
נטפליקס קיבלה 35 מועמדויות, ביניהן “קרעים של אישה”, “הבלוז של מא רייני”, “משפט השבעה משיקגו” ו”קריפ קראמפ “, סרט תיעודי על זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות, שנעשה בתמיכת Higher Ground, חברה שהוקמה על ידי הנשיא לשעבר ברק אובמה ורעייתו. שירות הסטרימינג קיבל בשנה שעברה 24 מועמדויות לאוסקר.

פרסי האוסקר 2021 רשימת הזוכים

פרס אוסקר לסרט הטוב ביותר: “ארץ נוודים”
פרס אוסקר לשחקנית ראשית הטובה ביותר: פרנסס מקדורמנד, “ארץ נוודים”
פרס אוסקר לשחקן ראשי הטוב ביותר: אנתוני הופקינס, “האב
פרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר: דניאל קלויה, “יהודה והמשיח השחור”
פרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר: יו יאנג יון, “מינארי”
תסריט מקורי: אמרלד פנל, “צעירה ומבטיחה”
תסריט מועבד: פלוריאן זלר וכריסטופר המפטון, “האב”
הסרט הבינלאומי: “עוד סיבוב”
סרט אנימציה: “נשמה”
סרט תיעודי: “מורתי התמנונית”
צילום: אריק מסרשמידט, “מאנק”
עריכה: מיקל נילסן, “צלילי המטאל”
סרט קצר: Two Distant Strangers
סרט אנימציה קצר: If Anything Happens I Love You
סרט דוקו קצר: Colette
אפקטים ויזואליים: “טנט”
סאונד: “צלילי המטאל”
איפור ושיער: “הבלוז של מא רייני”
עיצוב תלבושות: “הבלוז של מא רייני”
עיצוב הפקה: “מאנק”
פסקול מקורי: “נשמה”
השיר הטוב ביותר: Fight for You, “יהודה והמשיח השחור”

 

 

 

מאת: לילך

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 2 Average: 5]

Exit mobile version