סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

גשר המרגלים (2015) Bridge of Spies

גשר המרגלים עם טום הנקס הוא סרט מתח המתאר את היחסים בין השירותים החשאיים הסובייטים והאמריקאים בזמן מלחמת הקרה בשנות השישים. הגשר אליו מתייחס כותרת הסרט הוא אמיתי, המחבר את פאתי מערב ברלין לשעבר ומרכז העיר פוטסדאם, שנמצאה בעבר בשליטת מזרח גרמניה.

גשר המרגלים מספר את סיפור חילופי האסירים הראשונים בגשר, אך גם על ניסיונותיו של עורך הדין ג’יימס דונובן לנהל משא ומתן לשחרור הטייס פרנסיס גארי פאוורס לאחר שהמטוס שלו הופל בשטח ברית המועצות.

גשר המרגלים לצפייה ישירה, הסרט המלא ללא תרגום לעברית, הסרט דובר אנגלית כולל תרגום.

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 4 Average: 2]

הביקורת של יונתן

 

גשר המרגלים הוא סרט מתח דרמטי על רקע סדרת אירועים היסטוריים. הסר מספר את סיפורו של ג’יימס דונובן (הנקס), עורך דין בברוקלין שמוצא את עצמו מושלך לאמצע המלחמה הקרה, כאשר ה- CIA שולח אותו במשימה הכמעט בלתי אפשרית לנהל משא ומתן על שחרורו של ארה”ב שנשבה. 2 טייס. התסריטאים מאט צ’רמן, איתן קואן וג’ואל קואן הפכו את החוויה המדהימה הזו מחייו של דונובן לסיפור בהשראת עובדות אמיתיות, הלוכדות את מהותו של אדם המסתכן במסע זה.
למרות שידעתי הרבה על הנרטיב ההיסטורי, הסרט מילא רבות משאלותיי. ללא צורך בתלת מימד …

זה סיפור חיים, רק פרק מהמלחמה הקרה הארוכה שהשפיעה על 45 שנים לדורות! דוגמה לאופן שבו צלילות ורוח דיפלומטית יכולים להציל חיים ולבנות גשרים בין עמים … זה נראה פשוט אבל הסרט מראה לנו שזה לא היה קל בכלל. יש לראות שוב את שיעורי ההיסטוריה המשוננת!
תערובת בין דרמה עם עורכי דין למותחן פוליטי המתרחש במהלך המלחמה הקרה, הסרט “גשר המרגלים” מכסה את שני הז’אנרים. בחלק הראשון גשר המרגלים נמצא בקצה סרט נואר, בניו יורק השופעת של שנות ה -50. בשני הוא נכנס לז’אנר הדרמה הפוליטית, ולמותחן הריגול מהמלחמה הקרה.
הגיבור (הדמות היא דמות אמיתית, עורך הדין ג’יימס דונובן) מציב בהצלחה את ההגינות מעל הכל, והותיר את העולם שנפגע מתרבות הפחד הגרעיני בארצות הברית במהלך המלחמה הקרה והגיע לשטח האויב, בגרמניה המזרחית החשוכה, תחת שליטה סובייטית.

אנו יכולים לראות בסרט שיעור בעקרונות מוסריים, במיוחד מכיוון שהוא מגיע בהקשר בינלאומי קשה. אנו שמחים לראות בדמותו של טום הנקס מתווך אמיתי, מוח צלול שיש לו את האומץ לפעול בצורה נכונה בין שני מחנות לא רק מתנגדים, אלא גם כועסים (ושמאוימים על ידי שניהם).
דונובן הוא דמות לא מוסדרת, אך עדיין לא אנונימית. הוא גיבור חיובי שלא נמצא בקלישאה. היא אינה חלק מהמערכת, למרות שהיא מכבדת אותה, אך לא ללא הבחנה. השושלת הכי שימושית של הדמות, הן באמצעות תכונות מוסריות והן כריזמה, אנו רואים בדמותו, ממש אמיתית, של אוסקר שינדלר בסרטו המפורסם של אותו במאי משנת 1993, דמות שפעלה, משנה פרופורציות, מקום ורגע , מועיל באותה מידה.
אם משהו איכזב אותנו, עד כמה הדמות של טום הנקס צפויה. הסרט מצליח להיות דידקטי ולהדגיש את חשיבות המתינות במצב משבר. דמותו של טום הנקס מוכיחה מהרגע הראשון קפדנות מוסרית ברזל, ואכן, הוא מצליח להיות עקבי עד הסוף. זה לא מפתיע, אבל זה היה כאילו ציפינו להבחין בשלב כלשהו בצד אפל, בפנייה לא צפויה, בחולשה קטנה בדיוקן מושלם אחרת.

ללא ספק סרט של 5 כוכבים בדירוג שלי

Exit mobile version