סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

אקס מכינה (2015) The Machine

אקס מכינה הוא מותחן מדע בדיוני שעוסק באינטיליגנציה מלאכותית אך בצורה חכמה ומעניינת יותר ממה שהתרגלנו לראות עד כה על המסך. בחור בשם קלב, מתכנת בן 24 המועסק בחברת ה- IT הגדולה ביותר, זוכה בתחרות פנימית שזכתה שבוע עם נתן, הבוס הגדול של החברה, בביתו ההררי המרוחק. אך כאשר קלב מגיע לתחום שלו, הוא מגלה שהוא יצטרך להשתתף בניסוי מרתק אך מאוד מוזר, בו הוא יצטרך לתקשר עם הבינה המלאכותית האמיתית הראשונה בעולם, המוגנת על ידי נערת רובוט יפהפייה.

מטרת הניסוי והשתתפותו, היא לבחון את איכות התודעה של אשת האינטיליגנציה המלאכותית היפיפיה שיצר המיליונר הגאון והמיסתורי , הרי הוא אוסקר אייזק המצויין.
התסריטאי / במאי אלקס גרלנד מביא לנו חזון שמקפיא את הדם בעורקי העתיד הלא רחוק של הבינה המלאכותית. הניסוי של קלב יהפוך לקרב פסיכולוגי קודר, עם פיתולים שיפנו אותו בפני בחירה קשה ביותר: המכונית או האיש?

הסרט מוכר גם בשם Ex Machina
אקס מכינה לצפייה ישירה, הסרט המלא ללא תרגום לעברית – כתוביות ודובר אנגלית, יש גם תרגום לערבית.

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 3 Average: 3.3]

הביקורת של יונתן

 

אקס מכינה הוא אחד סוג של סרטי מדע בדיוני שחודר למוחי ומטריד אותי עם שאלות רבות לגבי האנושות. אקס מכינה, הפקה בריטית, מזכירה לנו שקולנוע צריך להיות רעיון יותר מאשר אפקטים מיוחדים. סרטו של אלכס גרלנד מציע לא רק הצגה קולנועית, אלא גם נושא מדיטציה, כך שביקור בקולנוע כדי לראות את התחקיר הזה של המשמעות של להיות אנושי יכול להפוך לחוויה שלמה.
באור הזרקורים נמצא קלב (דומנל גליסון המפורסם יותר ויותר), מתכנת מנוע החיפוש המקוון הפופולרי ביותר בעתיד הקרוב, Bluebook. לאחר תחרות, קלב זוכה בפרס הגדול: שבוע שבילתה במעבדת ההרים של מייסד Bluebook המבריק, נתן (אוסקר אייזיק). כשהוא מגיע למעבדה, קלב לומד שתפקידו להעריך את האינטליגנציה הרגשית של אשת רובוט, אווה (אלישיה ויקנדר), יצירתו האחרונה של נתן.
אקס מכינה מרשים בשלוש מההופעות הטובות ביותר שתראו השנה בקולנוע, אך גם במאמץ הפקה מינימליסטי ככל שהוא משכנע. כמעט כל הפעולה מתרחשת במעבדה העתידנית של נתן, שם המדען המבריק והבלתי צפוי עשה את אחת ההמצאות המדהימות ביותר שלעולם לא קשה לחזות את כל העולם. בעזרת קלב ותדהמתו על שלמותה של האווה יוצאת הדופן, הצופה מגיע לחצות את הדרך הארוכה בין חוסר האמון “יש עדיין הרבה ברמה זו של המדע” לבין האמונה שכן, הגיע הזמן שרובוטים לנוע בחופשיות בינינו …

הנכס הגדול של הסרט הוא ללא ספק אלישיה ויקנדר, אליה אנו צופים עתיד מזהיר בקריירה שלה. תקציב האפקטים המיוחדים של אקס מכינה הושקע בכדי לגרום לשחקנית להיראות כמו אנדרואיד, עם גוף שקוף שניתן לראות דרכו את המנגנונים בפנים. גרלנד שיחק קלף טוב מאוד עם ההיבט הרובוטי הברור הזה, וויקנדר מביא לגיבור הומניזם עדין, שמור: אתה יודע שיש לך רובוט לפניך, אבל האינטליגנציה הרגשית יוצאת הדופן שלו מעניקה לו דרגה של בן אנוש.
ישנן שאלות פילוסופיות רבות שהעלו בסרטו של אלכס גרלנד ויש הרבה סימני אזהרה לגבי העתיד הקרוב, כאשר אנדרואידים יוכלו לנוע בחופשיות בקרב אנשים מבלי שאף אחד ישפיע. זהו עתיד בעייתי, אשר אקס מכינה מתאר בצורה מושלמת, דן מה המשמעות של להיות אנושי.
גרלנד אולי בסרט העלילתי הראשון שלו, אבל קשריו לקולנוע קרובים הרבה יותר. הוא חתם על הספר “החוף”, אותו הציג דני בויל עם לאונרדו דיקפריו בתפקיד הראשי. גרלנד כתב את התסריט במשך 28 יום מאוחר יותר, את האימה עם סיליאן מרפי, Sunshine , אך גם עבור Never Let Me Go, התסריט לספרו של קאזו אישיגורו, עם נושאים של השתקפות דומים לאקס מכינה.
4 כוכבים מתוך 5 בסולם הביקורות שלי.

מאחורי הקלעים אקס מכינה – איך עושים את אפקטים במיוחדים בסרט

 

Exit mobile version