סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

האם קולנוע IMAX יחליף את הקולנוע הישנה?

הרבה שנים מדברים על בידור חדש: קולנוע IMAX, ומקווה שיהיו ויתר בתי קולנוע בישראל בטכנולוגיה הזו. לאחרונה ראיתי סרט פעולה בקולנוע IMAX ורציתי להבין מדוע עדיין אין יותר בתי קולנוע כאלה בישראל.  אנסה להסביר בהמשך מעט על הדברים שאני למדתי עבור כל מי שעדיין לא יודע על מה מדובר: מה זה קולנוע IMAX, מה ההבדל מה-2D או 3D הדיגיטלי, איזה סוג של סרטים אפשר לצפות לראות בקולנוע הזה ועל מה המחירים.

קולנוע IMAX – נתונים כלליים

קודם כל, IMAX מייצג “תמונה מקסימום”. ההבדל בין צפייה בסרט IMAX לסרט תלת מימד או 35 מ”מ הוא גדול, משמים לארץ. המספרים הבאים אמורים לעזור לכם לקבל מושג:

• אורך המסך כ-24 מטרים וגובהו 18 מטרים. כלומר, זה גבוה יותר מבניין בן 4 קומות
• הסרט הוא 70 מ”מ, לעומת 35 מ”מ עבור קולנוע דיגיטלי סטנדרטי
• המקרן בשימוש ענק ועולה כ-2 מיליון דולר (הרגיל הוא בערך 50,000)
• המנורה כל כך חזקה שהיא יכולה להקרין מאוד רחוק

לכן, סרטי IMAX נהנים מאיכות תמונה גבוהה בהרבה מסרט תלת מימד קלאסי. לראות סרט מדע בדיוני בקולנוע זה באמת חוויה שונה ואני עד לזה. המסך בו נעשה שימוש גם הוא גדול בהרבה ובעל צורה מיוחדת, מעוקל בקצוות. כך, זה יוצר את הרושם שאתה באמת לוקח חלק בפעולה, שאתה באמצעה. בנוסף, בגלל צורת המסך, בכל מקום בו אתה נמצא בחדר, אתה נהנה מאותה פרספקטיבה (כך שאתה יכול לראות גם שאתה בשורה הראשונה, באמצע או אחרון). התמונה למטה מגבשת.

מדוע חייבים משקפיים מיוחדים בסרטי IMAX ?

סרטי IMAX הם תלת מימדיים, אז תצטרך להרכיב זוג משקפיים מיוחדים. אבל החוויה השתפרה בהרבה, בעיקר בגלל שהסרט עשוי בצורה שונה לגמרי: בקיצור, המערכת עושה שתי הקרנות נפרדות לעין שמאל וימין ומקרינה אותן במקביל, ויוצרת רושם של תלת מימד על מסך דו מימדי. רושם שנוצר כל כך טוב שפשוט תחשבו שהוא אמיתי. פרטים נוספים על IMAX ניתן למצוא כאן.

קולנוע IMAX בישראל

אני מאוד מקווה שבעתיד הקרוב נוכל לראות סרטים חדשים בקולנוע IMAX כי בינתיים, בזמן כתיבת השורות האלה, בישראל, רק החברה יס פלאנט מציגה בכמה ערים בודדים סרטי IMAX. השאלה הטבעית היא: אם סרטי IMAX כל כך מעולים, מדוע הקולנוע מסוג לא מחליפה לגמרי את הטכנולוגיה הישנה? התשובה פשוטה: כי כל מה שקושר ל-IMAX יקר מאוד. גם הציוד עצמו וגם הפקת הסרט.
לדוגמה, המרת סרט דיגיטלי בתלת מימד לפורמט IMAX עולה מעל מיליון דולר, וסרט דו מימדי עולה כ-4-5 מיליון דולר. כתוצאה מכך, יש לא מעט סרטי תלת מימד כמו שצריך ובאופן כללי יותר דוקומנטריים וסרטים קצרים.

מאת: אמסלם

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 5]

Exit mobile version