סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

סרטים ושחקנים שעשו היסטוריה בטקס האוסקר

בכל שנה טקס פרסי האוסקר מביא לאוהבי קולנוע סרטים חדשים ברמה טובה. חלק מהסרטים שקיבלו פרס אוסקר בקטגוריה מסוימת וגם סרטים שהיו רק מועמדים מצליחים לרשום שיאים גם באחת התחרויות העזות ביותר בעולם הקולנוע. בואו נראה סרטים שעשו היסטוריה באוסקר.

הסרט הזר הראשון שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר

פרזיטים הוא הסרט הזר הראשון שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר בשנת 2020 – מדובר על סרט קוריאני. פרזיטים עשה היסטוריה באוסקר 2020, כשזכה בסרט הטוב ביותר. בהיסטוריה של 92 השנים של האוסקר, מועמדים רק 11 סרטים זרים בקטגוריה זו, ופרזיטים הוא הראשון שזוכה בו.
פרזיטים הוא טרגיקומדיה העוסקת באי שוויון חברתי. מה יכול לקרות כאשר עולמות אחרים לגמרי נפגשים? כלשונו של הבמאי ששינה השנה את יעד פסלון האוסקר לסרט הטוב ביותר, התוצאה היא “קומדיה ללא ליצנים, טרגדיה ללא דמויות שליליות”.

סרטים שזכו בהכי הרבה פרסי אוסקר בקטגוריות שונות

השיא נקבע בתחילה על ידי הסרט בן חור שהיה מועמד ל 12 קטגוריות שונות. ואחריו טיטאניק שהיה מועמד ב -14 קטגוריות מתוך 17 שהיו באותה תקופה.
שר הטבעות: שובו של המלך הוא הסרט שהשיג הופעה היסטורית בטקס פרסי האוסקר לשנת 2004 – הוא היה מועמד ל -11 פרסי אוסקר וזכה בכולם.

המספר הכי גדול של מועמדויות לאוסקר

המלחין הנודע ג’ון וויליאמס קיבל במהלך הקריירה שלו 51 מועמדויות לאוסקר וזכה ב -5 מהן. הוא יצר את הפסקול לסרטים גדולים רבים כמו מלחמת הכוכבים, אינדיאנה ג’ונס, רשימת שינדלר ושלושת סרטי הארי פוטר הראשונים.

שחקן קולנוע עם הכי הרבה מועמדויות, אך ללא פרס משחק

פיטר אוטול, אחד השחקנים המפורסמים בהיסטוריה של הוליווד, היה מועמד ל -8 פרסי אוסקר, אך מעולם לא זכה. האקדמיה הציעה לו פרס כבוד בטקס 2003. בתחילה דחה אוטול את ההצעה, אך בסופו של דבר קיבל את הפרס.

שחקנית קולנוע עם הכי הרבה מועמדויות

מריל סטריפ הייתה מועמדת 21 פעמים בקטגוריות המשחק של פרסי האוסק. היא זכתה ב-3 פרסי אוסקר על שחקנית הכי טובה או שחקנית משנה הכי טובה עבור התפקידים שלה בסרטים: קרמר נגד. קרמר, הבחירה של סופי וגברת הברזל.

הכי הרבה פרסי אוסקר במשך השנים

וולט דיסני, האמן שעומד מאחורי אימפריית של אולפני דיסני, זכה ב -22 פרסי אוסקר (4 באותו הערב), 4 פרסי כבוד מהאקדמיה והיה מועמד 59 פעמים.

השחקנית הראשונה שזכתה באוסקר על הופעתה כשחקנית זוכת אוסקר

קייט בלאנשט קיבלה את האוסקר על הסרט הטייס, בו גילמה את קתרין הפבורן, זוכת 4 פרסי האוסקר, שיא בפני עצמו.

מאת: יפית צ.

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 5]

רוצה ללמוד יותר על פרסי אוסקר? לחץ כאן!

Exit mobile version