סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

הרץ במבוך (2015) The Maze Runner

הרץ במבוך הוא סרט מדע בדיוני ומיסתורין שמתרחש בעתיד ומקום בשם לומיני. תומאס מתעורר במעלית שעולה לאט. כשהמעלית נעצרת והדלתות נפתחות, הוא מגיע באמצע מושבה של נערים שמברכים אותו בלומיני – שטח פתוח עצום המוקף בקירות בטון ענקיים. מוחו של תומאס ריק. הוא לא יודע היכן הוא נמצא ומאיפה הוא בא. הוא לא זוכר מי הם הוריו, מה היה עברו או לפחות מה שמו.
תומאס והאחרים אינם יודעים כיצד ומדוע הגיעו ללומיני. כל מה ידוע זה שכל בוקר נפתחות דלתות הבטון הענקיות למבוך. הדלתות נסגרות כל לילה בשקיעה. כל 30 יום, המעלית מביאה ילד חדש. מכיוון שהתנהגותו של המבוך הייתה צפויה, צפויה הייתה הגעה של תומאס. אבל, פחות משבוע לאחר מכן, מתרחש אירוע לא צפוי: דלתות המעלית נפתחות שוב, וחושפת את תרזה, הילדה הראשונה שהגיעה ללומיני.

תומאס מגלה שלכל תושב לומיני יש תפקיד, החל מגינון ובנייה וכלה באיכות של רץ מובחר שממפה את קירות המבוך השומר אותם בשבי, קירות שמשנים את תצורתם בכל לילה. הרצים של המבוך נלחמים עם הזמן, ומנסים לכסות שטח גדול ככל האפשר עד סוף היום, כאשר המבוך ננעל, והרוצחים של גריברס, ישויות ביו-מכניות, מתחילים להסתובב במסדרונות מבנה הבטון. אפילו בתור חדש, יש לתומאס תחושת היכרות מטרידה עם האור והמבוך. משהו הנעול בזיכרונותיו יכול להיות המפתח לפתרון תעלומות המבוך ואולי אפילו העולם שמעבר לו.

הרץ במבוך סרט מלא לצפייה ישירה.

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 2 Average: 4]

הביקורת של יונתן

לפעמים לי קשה מדי לדרג סרטים כמו הרץ במבוך כי סרט זה מפתיע אותי ומערב אתי בסיפור, אולי בזכות דמות ראשית שנעה תמיד, סקרן, עם יוזמה. למעשה, לשחקן דילן אובראיין יש גם תעוזה על פניו שמשכנעת אותך להצטרף אליו לכל חיפוש. התפאורה הקרובה יחסית בה מתרחשת הפעולה עלולה, לקראת סופה, לקשר את הצופה מהסיפור, מהופנט בתחילה על ידי המרהיב והמסתורין של המבוך.
העלילה הסרט הרץ במבוך דומה לזו בקוביה: קבוצה קטנה, שמורה במרחב קטן על ידי קבוצה סמכותית (בלתי נראית, אך עדיין קיימת) שהציגה אותם שם ויש להם את האמצעים לפקח עליה. מהיקף זה נותר ניסיון בריחה אפשרי, אך רק על ידי התגברות על כמה ראיות המורכבות מהתחמקות מסכנות קונקרטיות (עכבישים ביו-מכניים ומלכודות של מבוך שמשנות את צורתו מיום למשנהו). כמו במשחקי הרעב, הדמויות הן חלק ממשחק מכוון וצפוי, ומה שמייחד את The Maze Runner ממשחקי הרעב הוא חוסר הזיכרון של הדמויות. בדומה לקיסר הזבובים במובן זה שהוא מתאר חברה צעירה (מתבגרת) וגברית (בנים), בה נדרשים מנהיגים בעלי מזג שונה, אחד מהם מקפיד על עקרונות מוסריים (תומאס ב”הרץ המבוך “או ראלף ב”ה קיסר הזבובים) והשני הוא לא בוגר, אלים וחסר מצפון (גאלי בסרט “רץ המבוך” וג’ק בסרט “קיסר הזבובים”). עם זאת, חברת הצעירים במבוך: הבריחה מאורגנת (ככל הנראה), ורוב החברים הם אינטליגנטים, מיטיבים ומסוגלים לקבל את ההחלטות הנכונות – אולי בגלל שהם נבחרו מראש.

מעבר לעלילה, וברמה הפילוסופית, הרץ במבוך יכול להיות התייחסות לטיהור בקוסמולוגיה, מקום בו הנשלחים יישארו זמן מה, ללא יכולת לחזור למקום ממנו הגיעו, אך עדיין לפני מסעות שבאמצעותם הם “יישמרו” או יישארו “ארורים”.
לסרט יש גם תפקיד חינוכי – אנו רואים כי תעוזה עדיפה על שאננות – שיעור חיים שנלמד בדרך כלל בגיל ההתבגרות (הרומן באותו שם ממנו מתחיל הסרט, שנכתב על ידי ג’יימס דשנר, מכוון ל”צעירים “) . מצד שני, הסרט מכיל גם פרשנות פוליטית. בואו נחשוב שלנערים הייתה סביבה חמה בזוהר, אך תלויים בתמיכה חיצונית, סייעו. הלקח לבני נוער שלא חיו תחת קומוניזם הוא שמשטר טוטליטרי אינו ראוי לתמיכת אזרחיו, גם אם הוא מבטיח את קיומם. הם לא חופשיים, לא פיזית ולא כלכלית, והריצה במבוך היא שחרור. אנו יכולים לראות בכך מטאפורה למהפכה.
רץ המבוך ממשיך – אם כן – את סדרת הסרטים כמו Divergent, The Hunger Games, The Gift of Jonas, ואנחנו, למרות שאנחנו מעריכים את הסרט, אבל אנחנו לא יכולים שלא לחשוב שהנושא מתחיל להיגמר.

הידורג שלי: 4 כוכבים מתוך 5.

Exit mobile version