סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

הפסנתרן (2002) The Pianist

הפסנתרן היא יצירת מופת של קולנוע שנשאר טבוע בנשמתם של אנשים רבים. הפסנתרן מתאר את הטרגדיה של אותה תקופה, כמו גם הייסורים שהיהודים היו נתונים להם בגלל המשטר הנאצי. הסרט מבוסס על זיכרונותיו של הפסנתרן וו. שפילמן שמספר את סיפורו האמיתי שלו, כמוזיקאי פולני מבריק שבשל מוצאו היהודי נאלץ לנהל חיים נמלטים במהלך הכיבוש הנאצי בפולין על מנת להימלט מגירוש.

שפילמן מצליח להימלט מגטו ורשה ויעבור שנים רבות בהסתתרות בין חורבות העיר. החילוץ מגיע מקצין גרמני, שיעזור לו לשרוד. סרטו של רומן פולנסקי מציג אווירה מעיקה ובלתי נתפסת של גיהינום נאצי. הדרמה של כל דמות, הסבלות אליהם אנשים רגילים נתפסים, הנוף שנחרב באכזריות הנאצים חושפים סיפור מכריע על מציאות המאה העשרים.

הפסנתרן לצפייה ישירה, הסרט המלא הוסר מיוטיוב

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 2 Average: 5]

הביקורת של נתנאל – סרטים שראיתי

את הסרט “הפסנתרן” ראיתי כשיצא לאקרנים, ועוד פעם או פעמיים אחרי כן. בעם צפיתי בו לאחר ביקור בגטו וורשה וזה הפך אותו למשמעותי עוד יותר.

הביקורת שלי

הפסנתרן מציג את סיפורו של שפילמן שהיה מוזיקאי יהודי פולני בתקופת השואה ושרד את נוראותיה ובדרך החתחתים שעברה עליו הוא מספר את סיפרו של גטו וורשה עד סופו.
הסרט עוקב אחרי שפילמן בפולין של ערב מלחמת העולם השנייה וטרום השואה ומציג את החיים של יהודים בני המעמד הגבוה חווים על בשרם את ההפליה הגזעית של הנאצים.
הסרט מציג את קורותיה של יהדות וורשה לאורך ציר הזמן של לפני, במשך ולאחרי השואה דרך עיניו של שפילמן ונותן לנו עדות מהממת בזוועותיה על מה שקרה.
בסרט מתועדות כמה סצנות מזוויעות על פגיעה בחיי אדם ובצלם אנוש שיכולות לערער את הצופה.

המסר של הסרט

נזכור ולא נשכח!
חובה להבין, לדעת, להכיר את הסיפור של יהדות אירופה.

סיכום והדירוג שלי

הפסנתרן  הוא סרט חובה כי זה הסיפור שמלווה את יהודי אירופה בנוראות השואה.
8 מתוך 10 בסולם שלי
מאת: נתנאל בורשטין – סרטים שראיתי

הפסנתרן מאחורי הקלעים, הבמאי רומן פולנסקי מספר על הסרט

Exit mobile version