סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

סרטי קונג פו

עבור גולשים שאוהבים אמנויות לחימה ובמיוחד קונג פו יש כאן סרטים סינים, חלק ללא תרגום, עם כל מה שכיף בסרטים מסוג זה. מסורת אומנויות הלחימה בסין ידועה כבר מאות שנים וזה חלק מהזהות הסינית, שרואים בסרטים. בין הקרבות הסינים של אומניות לחימה המפורסם ביותר הוא קונג פו אבל עם זאת, באופן כללי, אומנויות הלחימה הסיניות רבות ביותר, והן מחולקות למספר “משפחות” או “בתי ספר”, על בסיס כוחן של חמשת בעלי החיים של התרבות הסינית, או אחרים המבוססים על שימוש ביכולת הפיזית. אדם, כוח צ’י פנימי, או כאלו שמבוססים על אגדות או פילוסופיות בודהיסטיות.

מוצגים בהמשך סרטי קונג פו מומלצים דוברי אנגלית, חלקם עם אפשרות להגדרת כתוביות בעברית.

באתר יש עוד סרטי אמנויות לחימה ללא תרגום לעברית או אנגלית
לחץ כאן לצפות בסרטי אמנויות לחימה נוספים ללא תרגום

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 7 Average: 4.7]

 

סרטי קונג פו נוספים ללא תרגום

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לדעת יותר על קונג פו

קונג פו הוא הענף העתיק ביותר של אומנויות הלחימה בסין וחוקרים מאמינים שהוא הופיע לפני 4,000 שנה. הצורה ההתחלתית של אומנויות הלחימה נהגה על ידי חיילים לצורך המלחמה המדויק. האגדה מספרת שקונג פו הופיע בתקופתו של הקיסר הצהוב, לפני שהיה גנרל מפורסם. לחואנג די מקום חשוב במיתולוגיה הסינית, וזוכה להמצאת אומנויות לחימה ורפואה סינית. אגדה או לא, בטוח שבמהלך שושלת ג’ואו, 1122 – 256 לפני הספירה, נולדה מערכת היאבקות המכונה ג’יאו לי. זה פונה במיוחד לצבא, שהוכשר להיות קשתים, מומחים באסטרטגיית מלחמה או בטיפול בנשק. כיום, סגנון דומה, המכונה hui jiao, נלמד למשטרה ולצבא.

החלק המפורסם ביותר בתולדות הקונג פו מתחיל במאה השישית, עם הגעתו של נזיר בודהיסטי הודי, בודהידארמה, למקדש שאולין שהוקם לאחרונה. הבודהיזם אומץ על ידי הסינים לפני כמה מאות שנים, אך מה שבודהידארמה השיג היה מהפכה של ממש: הוא הוביל את הדת לאומנויות לחימה. לפיכך, נזירי שאולין הקדישו את חייהם לקונג פו והפכו ללוחמי עילית. הם עסקו במסעות פרסום צבאיים רבים, אך היו ידועים כמביאים שלום.

קונג פו בתקופה המודרנית של האנשות

עד תחילת המאה העשרים, הקונג פו המשיך להיות מנוהל רק על ידי האליטות, אך הדברים השתנו. במאה ה -19 עברה סין תקופה חשוכה, כאשר הפרעה לאירופאים השפיעה עליה קשות בכל החזיתות, אך במיוחד מבחינת תרבות ומסורות. הסינים היו חסרי אונים מול שתי מלחמות האופיום עם צרפת ובריטניה. לפיכך, בכדי להחזיר את כבודיי, הממשלה הסינית עודדה את הוראת אומנויות הלחימה לציבור הרחב. אז נוצרו ארגוני קונג פו רבים, חלקם קיימים עד היום. עד 1932 תחרויות הקונג פו לאומיות נפוצו ברחבי הארץ, ובשנת 1936 אומנות הלחימה המפורסמת נכללה ברשימת הספורט באולימפיאדת ברלין.

המהפכה התרבותית ורדיפת הקונג פו

במהלך המהפכה התרבותית, שהוקמה על ידי הקומוניסט מאו טזהונג, המסורות הסיניות של לחימה קונג פו היו מהאזורים שנפגעו ביותר. גם קונג פו סבל מהרדיפה. מקדשי שאולין נהרסו, ולעגו לנזירים, גלימותיהם צוירו והם הועמדו למצעד ברבים. נשרפו ספרים וכתבי יד של אומנויות לחימה ישנות. אדוני הקונג פו, אלה שיכולים, חצו את האוקיאנוס תוך שמירה על המסורות. לפיכך, בהונג קינג ובטאיוואן נמצאים כמה מבתי הספר הגדולים ביותר לאומנויות לחימה.
לקריאה נוספת על קונג פו בויקיפדיה לחץ כאן

Exit mobile version