סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

ואלס עם באשיר (2008) Waltz with Bashir

ואלס עם באשיר הוא סרט המפורסם, המוערך ועטור הפרסים של ארי פולמן. לילה אחד על הבאר מספר חבר ותיק לארי על סיוט אשר רודף אותו מידי לילה. בחלומו הוא נרדף ע”י 26 כלבים אכזריים, כל לילה אותו מספר כלבים. שניהם מבינים כי לחלום יש קשר למשימה צבאית שהם השתתפו בה במלחמת לבנון הראשונה.

להפתעתו של ארי אין הוא זוכר דבר מתקופה זו בחייו ולכן הוא מחליט להיפגש ולראיין חברים ומכרים אשר פזורים ברחבי העולם. ארי צריך לגלות את האמת לגבי תקופה זו ואת האמת על עצמו בעודו חודר עמוק יותר ויותר לתוך עצמו וזיכרונותיו המתחילים לבצבץ בעוד התעלומה נפרשת.

ואלס עם באשיר לצפייה ישירה, הסרט המלא

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 2 Average: 5]

הביקורת של לילך לסרט ואלס עם באשיר

הזיכרון הוא ארכיון החוויה שלנו שהזמן הופך בהדרגה לדמיון. ובאופן אוטומטי, בדיוני. בסרט וואלס עם באשיר, הבמאי ארי פולמן מדבר על זיכרון מנקודת מבט אוטוביוגרפית, דרך ז’אנר פחות מוכר של קולנוע, סרט תיעודי מונפש. למעשה, האנימציה ציורית להפליא, עשויה על ידי רוטוסקופיה דו-ממדית, כלומר השחקנים המצולמים הופכים מאוחר יותר לאנימציה. אסתטיקה זו מתאימה באופן מושלם לזיכרון של מלחמה, כאשר פולמן הישראלי נלחם בפלישת הדמים ללבנון ב-1982.
האלטר אגו המונפש של פולמן לוקח ראיונות עם כמה ותיקים שבהם הוא זוכר מספר אירועים שנראה כאילו נמחקו לחלוטין מזיכרונו. הוא רוצה לדעת את האמת על עצמו ועל עברו, וככל שהוא מעמיק לתוך הרגרסיה הזו, התמונות בזיכרון השברירי שלו הופכות ליותר ויותר סוריאליסטיות.
סרט טוב מאוד ששווה צפייה – 5 כוכבים

 

 

Exit mobile version